Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. i Wł. Niegolewskich w Opalenicy (61) 44 77 415 kontakt@spopalenica.pl
Zaznacz stronę

W dniach 28.05.2022 – 03.06.2022, 23 uczniów z klas 8a, 8b, 8e i 8f pod opieką Natali Kromy i Marty Kaczyńskiej- Lisowskiej wyruszyło po „żywą dawkę „ języka angielskiego do Londynu. Zwiedzanie zaczęliśmy od dzielnicy Londynu Greenwich i słynnego południka zero dzielącego półkulę wschodnia i zachodnią przechodzącego przez Królewskie Obserwatorium astronomiczne. Następnie przy dość wietrznej pogodzie udaliśmy się w rejs po Tamizie, skąd podziwialiśmy Tower Bridge. W Tower of London podziwiać mogliśmy Królewskie Klejnoty – między innymi koronę Królowej Elżbiety II, którą włożono jej na głowę podczas koronacji 70 lat temu.

Kolejnego dnia mieliśmy przyjemność wzięcia udziału w przejażdżce słynnym kołem diabelskim London Eye, skąd rozpościera się przepiękna panorama miasta z widokiem na BigBen’a, siedzibę brytyjskiego parlamentu oraz Buckingham Palace. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Nauki.

Dzień 4 naszej wycieczki to istna gratka dla fanów Harrego Pottera – pojechaliśmy do Watford z wizytą w studio Warner Bros Studio Tour, które odkryło przed nami magię filmu i pozwoliło poznać niektóre jego tajemnice: zwiedzanie Great Hall, pomieszczenia Hogwartu, sypialnię ślizgonów, chaty Rubeusa Hagrida, gabinetu profesor Umbridge, ulicę Pokątną, peron 9 i ¾ oraz liczne efekty specjalne.

Następnie przejechaliśmy do Oxford do jednego z najważniejszych ośrodków akademickich na świecie. Nasz przewodnik – Tony – pięknym angielskim językiem z akcentem, niczym Królowa Elżbieta II, opowiedział nam o historii jednego z najstarszych Uniwersytetów na świecie. Dowiedzieliśmy się na przykład, iż słynny Mr. Bean (Rowan Atkinson) ukończył Oxford University, zdobywając tytuł magistra na kierunku inżynieria elektryczna.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie St.PaulCathedral, w której ślub brała sama księżna Diana z księciem Karolem. Popołudnie chętni uczniowie spędzili czas na Musicalu „ Król Lew”, który zachwycił muzyką, dialogami, kostiumami i efektami specjalnymi.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy Big Bena – z zewnątrz, Parlament, mieliśmy okazję obejrzeć Chinatown, galerię M&M’s (słodko 😊) Piccadilly Circus z fontanną Erosa – miejsce, z którego teleportowali się Harry, Ron i Hermiona, przeszliśmy również na słynną ulicę zakupową Oxford Street. Tego dnia rozpoczęły się obchody 70-lecia panowania Królowej Elżbiety II, miasto cudownie ubrane we flagi narodowe, ludzie poprzebierani w kapelusze, szale, chusty, miliony osób przybyło, aby pomachać przejeżdżającej Królowej, a na zakończenie parada była uświetniona przelotem kilkudziesięciu maszyn Royal Force.

I tak oto wieczorem pożegnaliśmy się z Londynem, mimo iż nie wypiliśmy herbaty z Królową (dzwoniła, prosiła… ale napięty grafik podróży nam na to nie pozwolił 😉 – nexttime Elżbieta!) – ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.