Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. i Wł. Niegolewskich w Opalenicy (61) 44 77 415 kontakt@spopalenica.pl
Zaznacz stronę

W piątek, 15 października uczniowie klasy 5 b i 5d wraz z nauczycielami p. Marzeną Kamińską ,p. Martą Grabarz i p. Krzysztofem Rybarczykiem uczestniczyli w wycieczce do Poznania pod hasłem POZNAŃ MIASTO WARTE POZNANIA. Najpierw udaliśmy się do pięknej renesansowej kamienicy z widokiem na Ratusz i koziołki, gdzie znajduje się Rogalowe Muzeum. Tam odbył się pokaz wypieku Rogali Świętomarcińskich, poznaliśmy elementy gwary i historię Poznania. Na zakończenie wszyscy otrzymali Certyfikaty Rogalowego Czeladnika i skosztowali swoich wypieków. Z muzeum wybraliśmy się z naszym przewodnikiem na spacer wokół Starego Rynku- tu zobaczyliśmy Ratusz, podziwialiśmy kamieniczki, pręgierz ,Wagę Miejską, następnie udaliśmy się do fary poznańskiej, która jest ,,perłą baroku “. Ostatnim punktem wycieczki była Katedra św. Piotra i Pawła na Ostrowie Tumskim., której historia sięga samych początków chrześcijaństwa w Polsce, II połowy X wieku. Uczniowie zwiedzili wnętrze katedry, ale również podziemne fragmenty pierwotnej katedry poznańskiej. W Złotej Kaplicy mogli zobaczyć sarkofag ze szczątkami pierwszych polskich historycznych władców Mieszka I i jego syna Bolesława Chrobrego. Wycieczka była udana, ponieważ mogliśmy podziwiać piękno naszej małej ojczyzny.