Uczniowie klasy 2d i 2e Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. i Wł. Niegolewskich w Opalenicy z wychowawczyniami Ewą Łysiak-Tupalską i Marią Skiba zrealizowali kolejne zadanie. W ramach innowacji pedagogicznej „Oto moje miasto Opalenica…” postanowili zapoznać się ze słowami oraz historią powstania Piosenki o Opalenicy.
Uczniowie klasy 2 e wykorzystali swój talent i spisali kolejne zwrotki chwaląc się naszym miastem.
Uczniowie kl. 2 d przygotowali zestaw pytań do autora tekstu i kompozytora muzyki. Uczniów ciekawiło skąd wziął się pomysł napisania piosenki, w jakich okolicznościach powstała, jak długo trwała praca nad piosenką i muzyką oraz w którym roku powstała.
Za pośrednictwem pani Agnieszki Chwalińskiej – (córki autorów), pytania trafiły do Państwa Grażyny i Andrzeja Wiatrowskich, którzy udzielili wyczerpujących odpowiedzi na pytania. Dowiedzieliśmy się kilku ważnych informacji, ciekawostek dot. powstania Piosenki.
A mianowicie: pomysłodawcą piosenki o naszym mieście był p. Zygmunt Duda, który był kiedyś dyrektorem Domu Kultury. Znany opalenicki regionalista uważał, że nasze miasto zasługuje na swoją własną piosenkę, która łączyłaby jego mieszkańców i stanowiła element odróżniający Opalenicę od okolicznych miejscowości.
Kolejna rocznica powstania Cukrowni w Opalenicy była inspiracją do powstania piosenki. Na takiej uroczystości po raz pierwszy wykonano piosenkę o Opalenicy. Efekt współpracy między Cukrownią i władzami miasta przyczynił się do powstania Piosenki o Opalenicy.
Pisanie tekstu zajęły 2 dni, a muzyka została napisana w oparciu o tekst, w wyniku wspólnych ustaleń twórców. Pan Andrzej Wiatrowski skomponował hejnał opalenicki, który do dziś rozbrzmiewa w samo południe z dzwonnicy przy Kościele św. Mateusza. Hejnał kończy muzyczna fraza z refrenu “Piosenki o Opalenicy”.
Nasze miasto Opalenica ma swoją piosenkę już od 1977 r.
Piosenka o Opalenicy wpada w ucho, a jej melodia świetnie współgra z optymistycznym przesłaniem tekstu. To utwór o pięknie Opalenicy, która z każdym dniem staje się coraz piękniejsza.
Program innowacji ma na celu wspierać ciekawość i aktywność uczniów, dzięki której uczniowie zdobywają wiedzę o rodzinnym mieście, a nauczycielom stwarza możliwość rozwoju własnego warsztatu pracy.
Dziękujemy Państwu Grażynie i Andrzejowi Wiatrowskim oraz rodzicom za pomoc w realizacji zadania.