Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. i Wł. Niegolewskich w Opalenicy (61) 44 77 415 kontakt@spopalenica.pl
Zaznacz stronę

Ortografia to umiejętność, a potem i nawyk niezwykle cenny w życiu. Dbałość o poprawną pisownię należy więc kształtować już od najmłodszych lat. Dlatego też nasza szkoła stała się już po raz kolejny organizatorem Konkursu Ortograficznego dla klas trzecich. Jego celem było wyłonienie “Mistrza ortografii”. W pierwszym etapie – podczas Szkolnego Święta Ortografii –wybrano po trzech uczniów z najlepszymi wynikami, którzy następnie wzięli udział w etapie szkolnym.

Odbył się on w piątek 6 kwietnia 2018 roku. Do dyktanda przystąpiło 21 uczniów ze wszystkich klas trzecich. Koordynatorem konkursu była p. Iwona Chojnacka, a pomagała jej p. Agnieszka Chwalińska. Na jego potrzeby opracowano dwa teksty dyktand do wyboru. Jeden z nich został wylosowany przez uczestnika. Pisanie dyktanda przebiegało w miłej i przyjaznej atmosferze. Tekst był bliski dzieciom i zawierał trudności ortograficzne przewidziane w programie edukacji wczesnoszkolnej.

Wyniki konkursu ogłoszono w obecności dyrektora szkoły – p. Honoraty Hermann-Zimnej. Dzieci zaprezentowały wyrównany poziom i wszystkim należały się gratulacje, ale jak to w zmaganiach konkursowych bywa znaleźli się wśród nich tacy, którzy stanęli na podium. I miejsce oraz jednocześnie tytuł “Mistrza ortografii” otrzymali Wiktoria Perz i Stanisław Troszczyński. II miejsce zdobyli Marcel Borzych i Konrad Dyderski, a III – Milena Mleczak, Jakub Sroka i Tobiasz Billewicz. Ponadto na wyróżnienie zasłużyły dyktanda Amelii Sierant, Antoniego Kupińskiego, Mariki Walkowiak oraz Huberta Muszyńskiego.

Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy, a także nagrody rzeczowe, między innymi słowniki ortograficzne. W tym miejscu należy również podziękować sponsorom nagród, tj. Radzie Rodziców przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opalenicy oraz firmie INEA S.A. Dzięki nim – żadne dziecko nie wyszło po konkursie z pustymi rękami.

Podsumowując, należy też zaznaczyć, że każda tego typu inicjatywa przyczynia się do pogłębiania wśród dzieci ich motywacji na kolejnych etapach uczniowskiej kariery oraz uczy mądrej rywalizacji przy osiąganiu zamierzonych celów. Gratulujemy jeszcze raz zwycięzcom oraz zachęcamy wszystkich do polubienia naszej polskiej ortografii!

Agnieszka Chwalińska i Iwona Chojnacka

Share This
Skip to content