Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. i Wł. Niegolewskich w Opalenicy (61) 44 77 415 kontakt@spopalenica.pl
Zaznacz stronę

W dniach 10-18.06.2021 grupa uczniów z klas 6-8 SP Opalenica pod opieką pani Sylwii Raj-Marchockiej wyjechała na wycieczkę do Włoch zorganizowaną przez biuro podróży Sportom Travel. Naszą włoską przygodę rozpoczęliśmy w WENECJI – mieście kanałów i gondolierów. Pani przewodniczka oprowadziła nas po najważniejszych zakątkach „miasta zakochanych” m.in. Plac Świętego Marka, pałac Dożów przepiękny Most Westchnień, a także Kanał Grande z mostem Rialto. Wycieczkę zakończyliśmy rejsem statkiem po lagunach Wenecji. Zmęczeni, ale szczęśliwi ruszyliśmy w dalszą drogę na południe kraju. Po pokonaniu 2500 km autokarem naszym oczom ukazała się SYCYLIA – wyspa słońca, która przywitała nas gęstymi zabudowaniami Messyny, zielenią i ogromnym upałem. Po przeprawie promowej zakwaterowaliśmy się w hotelu Oasi Azzurra Village w miejscowości San Saba. Popołudnie spędziliśmy na gorącej plaży opalając się grając w piłkę i kąpiąc się w morzu. W kolejnych dniach czekały nas bardzo ciekawe wycieczki. Przyszedł czas na zdobywanie szczytów – przed nami najwyższe wzniesienie Sycylii, czyli wciąż aktywny wulkan ETNA. Autokar dowiózł nas na ok. 1900 m n.p.m., ale pozostałe kilkaset metrów pokonaliśmy na własnych nogach, pośród wulkanicznych kamieni, pyłów i kraterów. Wspięliśmy się na fantastyczny punkt widokowy, skąd rozpościerał się widok na całą wyspę. CATANIA oraz TAORMINA – te dwa przepiękne miasta obraliśmy sobie za cel następnej wycieczki w głąb wyspy. Na początek odwiedziliśmy Catanię – drugie co do wielkości miasto Sycylii. Pani przewodniczka oprowadziła nas po rozległym Piazza Duomo z Katedrą św. Agaty i fontanną słonia oraz po targach rybnych i owocowo-warzywnych. Do Taorminy wjeżdżaliśmy długą, krętą drogą, ale widoki były tego warte! Po zwiedzeniu cudownego teatru grecko – rzymskiego oraz spacerze główną ulicą miasta dotarliśmy do tarasu widokowego zalanego słońcem, z panoramą miasta i wybrzeżem morza w tle. Ostatnim punktem na mapie była stolica Włoch – RZYM. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najmniejszego państwa na świecie, mieszczącego się w Rzymie, czyli Watykanu Mieliśmy tutaj okazję zobaczyć Plac oraz Bazylikę Świętego Piotra. Kierując się wgłąb stolicy, oglądaliśmy cudowne rzymskie uliczki, zabytkowe budowle oraz piękne fontanny. Przewodniczka pokazała nam m.in. Panteon, Piazza Navona, Forum Romanum, Plac Wenecki oraz Fontannę Czterech Rzek i Fontannę di Trevi. W upalnym mieście nie mogło również zabraknąć czasu na wspólne zjedzenie najpyszniejszych lodów i zakup pamiątek. Na sam koniec naszym oczom ukazało się potężne Koloseum. Na szczęście mieliśmy jeszcze okazję cieszyć się wspólnym posiłkiem – przepyszną pizzą z restauracji tuż przy Koloseum. Słońce zachodzi, a my opuszczamy Włochy… Wracamy do domu. Czujemy się najszczęśliwsi pod słońcem! To były cudowne wakacje. Dziękujemy Sportom Travel za przeżycie tak wspaniałej włoskiej przygody.