“Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.
Wisława Szymborska

Czytanie to jeden z największych podarunków, jakie możemy ofiarować naszym dzieciom. Nie wystarczy, żeby rodzice rozmawiali z dziećmi, włączali im filmy czy audiobooki. Dziecko czytając zdobywa istotne kompetencje intelektualne: uczy się języka oraz myślenia. Współczesny człowiek musi umieć samodzielnie myśleć i podejmować decyzje. Powinien też swobodnie i poprawnie posługiwać się językiem, który dla każdego z nas jest prawdziwą wizytówką – w szkole, w pracy i w życiu. Język to przecież podstawowe narzędzie myślenia, zdobywania wiedzy, komunikacji z ludźmi i udziału w kulturze. Książki pomagają w rozwijaniu słownictwa, wiedzy i nauczaniu wartości.

Dlatego pośród licznych propozycji ćwiczeń wykorzystywanych w terapii logopedycznej naszych uczniów, pojawiły się i te związane z czytelnictwem. Dzieci z klas 0-3, objęte wsparciem logopedycznym, miały za zadanie zapoznać się z opowiadaniem artykulacyjnym pt. „Biblioteka”, wykonać ćwiczenia buzi i języka, a następnie narysować ilustrację przedstawiającą ulubionego bohatera swoich książek. Wśród przesłanych, dzięki uprzejmości rodziców, zdjęć z ilustracjami bohaterów książek, czytanych przez dzieci były między innymi: Masza i Niedźwiedź (autor: Jakub z klasy 1b), Barbie Fairytopia „Magia tęczy” (autorka: Beatka z grupy 0b), Amelka – Mała Wróżka (autorka – Gabrysia z klasy 1b), Kicia Kocia (autor: Antek z grupy 0c), pies Scooby – Doo (autor: Wojtek z klasy 1e), Wąż z wiersza Ludwika Kerna (autor- Mikołaj z grupy 0b) oraz ilustracja Mateusza z klasy 1b.

„Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość”.
Jim Trelease

Share This
Skip to content