Uczeń bezpieczny w sieci

Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów naszej szkoły bezpieczeństwa w sieci.
Przed nami realizacja 7 zadań konkursowych w roku szkolnym 2018/2019 r.
Relacja z przebiegu zadań będzie umieszczana na naszej szkolnej stronie www.

Koordynator: Roman Kurowiecki

Prywatność i bezpieczeństwo

W ramach projektu ,,Uczeń bezpieczny w sieci” uczniowie klasy 5b na 2 godzinach wychowawczych w marcu 2019 r. rozmawiali na temat bezpieczeństwa w sieci. Obejrzeli filmy instruktażowe, jak nie należy zachowywać się w Internecie. Rozmawialiśmy między innymi o cyberprzemocy i innych złych zagrożeniach czyhających na młodych ludzi w sieci. Poznaliśmy pozytywne działania i rady, jak bezpiecznie korzystać z dóbr technologii informatycznej. Zwieńczeniem naszych działań było wykonanie w grupach plakatów.

Anonimowość w sieci

W związku z realizacją projektu „Uczeń bezpieczny w sieci” w naszej szkole wiele uwagi poświęcono na lekcjach wychowawczych i informatyki zagadnieniom anonimowości w sieci.
Anonimowość daje złudne poczucie bezpieczeństwa dlatego na forach internetowych ludziom łatwiej jest obrażać innych. Czują się dzięki niej bezkarni dlatego w Internecie możemy stać się ofiarą pomówień bądź zostać ośmieszeni. W czasie dyskusji i pogadanek zwróconą uwagę na aspekt zagrożeń związanych z faktu, że nigdy nie wiemy kto jest po drugiej strony rozmówcy.
Anonimowość wykorzystują oszuści, którzy mogą podszyć się pod rówieśników.
Owocem pogadanek i dyskusji są przedstawione prace uczniów wykonane z pomocą grafiki komputerowej jak i prac plastycznych.

Koordynator projektu

Zagrożenia w sieci

Klasa VIII d na zajęciach wychowawczych w dniach 8.03.19 i 15.03.19 omawiała zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa uczniów w sieci. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, po której rozgorzała dyskusja na temat zagrożeń związanych z zamieszczaniem i udostępnianiem zdjęć oraz treści w sieci. Uczniowie wymieniali się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Na kolejnych zajęciach uczniowie obejrzeli film edukacyjny z serii Nie daj się 4 – film edukacyjny – siecio -zagrożenia. Po obejrzeniu filmu uczniowie wykonali tematyczny plakat.

Czas spędzany w sieci

W toku dyskusji o bezpieczeństwie w sieci, poruszane były tematy związane ze sposobem spędzania czasu wolnego w sieci przez uczniów.
Zdecydowana większość uczniów, spędza czas korzystając z komunikatorów, czatów, robi zakupy przez Internet, oraz gra w gry. Wykorzystują do tego smartfony, tablety i komputery osobiste. Uczniowie często zdają sobie sprawę, że nadmierne korzystanie z Internetu niesie za sobą skutki zdrowotne, powoduje uzależnienia. Wiedzą, że wielogodzinne przesiadywanie przed ekranem monitora powoduje znużenie, ospałość, zmęczenie.
Ale jak podkreślają cieszą się Internetem jednocześnie pamiętając o zagrożeniach.
Koordynator projektu

Cieszmy się Internetem

Rozmawialiśmy, dyskutowaliśmy, czytaliśmy „Franklin i komputer”, oglądaliśmy filmy z serii” Owce w sieci”, wyszukiwaliśmy w Internecie materiały, rysowaliśmy. Wreszcie wykonaliśmy plakat wspólnymi siłami. Prawda, że fajny?

Pozdrawiam – wychowawca klasy 2a

Certyfikat Uczeń Bezpieczny w Sieci

Informuję, że nasza szkoła w okresie od 20-11-2018 do 19-04-2019 wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Uczeń bezpieczny w sieci.
Organizatorem ogólnopolskiego konkursu było Studium Prawa Europejskiego.

Celem konkursu było spopularyzowanie wśród uczniów zagadnienia bezpieczeństwa w sieci. Szkoła przystępując do konkursu przyjęła na siebie zadania, których wykonanie zostało ocenione przez jury konkursu.

Konkurs „Uczeń bezpieczny w sieci” zaangażował całą społeczność szkolną, cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów i nauczycieli. Powstało wiele interesujących prac plastycznych. Po więcej szczegółów odsyłam do materiału na stronie.

O bezpieczeństwie w sieci nigdy nie za wiele, taki wniosek wysnuli wszyscy uczestnicy konkursu.

Z wielką przyjemnością informuję, że w wyniku podjętych działań uczniów i nauczycieli szkoła zdobyła zaszczytny tytuł – Certyfikat Uczeń Bezpieczny w Sieci

Gratuluję całej społeczności szkolnej.

koordynator projektu: Roman Kurowiecki

Share This